Un dels dubtes generalitzats a la clínica d’odontopediatria és quan cauen les dents de llet. Tothom sap que és una dent de llet perquè tothom n’ha tingut, i una bona part de la població, les ha perdut. Les dents de llet, també s’anomenen dents temporals, són aquelles que estan un temps limitat a la boca fins que són substituïdes per les dents definitives. En total n’hi ha vint: deu a l’arcada superior i deu a la inferior.

No hi ha una data exacta pel recanvi dentari, però sol començar al voltant dels sis anys i finalitzar cap als dotze. Que caigui una dent de llet forma part d’un procés fisiològic i es deu a la formació del gèrmen de la dent definitiva que a mesura que es va formant, les arrels de les dents de llet es van desfent i van perdent suport.

Segons la posició del gèrmen definitiu, a vegades aquest no desfà per complet les arrels de la dent temporal i costa que es mogui i caigui. Això resol el dubte de perquè hi ha dents de llet que costa que caiguin i el perquè les dents definitives son a llocs que no toquen.

A vegades, una dent temporal pot caure degut a un traumatisme. En aquest cas, cal visitar a l’odontòleg perquè ens indiqui quines mesures hem de seguir per controlar l’erupció de la dent definitiva.

Cal instaurar uns hàbits higiènics diaris als infants per poder evitar possibles caries, fractures o flemons. És important, ajudar-los en l’higiene quan són petits.

Les caries en dents de llet cal tractar-les. Ja que avancen més ràpid i poden causar dolor, infecció i fins i tot afectar a la dent permanent.

Els més petits de la casa cal que facin la revisió amb l’odontopediatra cada sis mesos. Més sovint que els adults perquè la boca està en constant canvi (creixent, en recanvi…) així si hi ha alguna alteració es pot detectar precoçment.

Dra. Ariadna Planells  ·  93.717.88.33  ·  www.clinicadentalpont.es  ·  info@clinicadentalpont.es