La periodòncia és la branca de la odontologia que s’encarrega de les malalties que afecten a les genives i als teixits de suport de les dents. Les més freqüents son la gingivitis i la periodontitis.

* La gingivitis és la inflamació de la geniva sense afectació dels teixits de suport dental produïda per l’acumulació bacteriana i que provoca sagnat de la mateixa.

En moltes ocasions, la gingivitis no tractada pot evolucionar cap a la periodontitis, malaltia que es caracteritza per la afectació progressiva del teixit al voltant de l’arrel dental que pot acabar causant la pèrdua de les dents.

Les causants de la periodontitis son les bactèries, que entren sota la geniva produint bosses periodontals a les quals el pacient no hi pot accedir durant la seva higiene diària.

A més a més, nombrosos estudis relacionen la presència de la periodontitis amb un mal control de moltes altres patologies generals com la diabetis o la hipertensió arterial

* La periodontitis està considerada com un factor de risc de malalties com la diabetis, l’infart de miocardi, l’infart cerebral i el part prematur en embarassades.

El tractament de la gingivitis i la periodontitis presenta moltes branques però totes amb l’objectiu comú d’eliminar les bactèries periodontopatògenes de la cavitat oral i reduir la profunditat de les bosses periodontals. Es realitza tant mitjançant instruments mecànics com receptant antisèptics orals i antibiòtics.

Dr Enric Asensi  ·  93.717.88.33  ·  www.clinicadentalpont.es  ·  info@clinicadentalpont.es